Portal stworzony przez kobiety dla kobiet i o kobietach w biznesie. Piszemy o tym, co innowacyjne w dziedzinach, które nam towarzyszą w codziennym życiu.

Dorota Goldpoint: Dojrzałe kobiety wciąż mają wiele do zaoferowania światu

Polskie społeczeństwo nie wspiera dojrzałych kobiet – uważa projektantka Dorota Goldpoint. Jej zdaniem kobiety po 50 roku życia dysponują ogromnym doświadczeniem życiowym, którymi mogłyby się dzielić z innymi, oraz energią nie wykorzystywaną społecznie. 
Dorota Goldpoint uważa, że nigdy nie jest zbyt późno na realizowanie swoich pasji i marzeń, także zawodowych. Sama zaczęła karierę projektantki mody dopiero po ukończeniu 40. roku życia, choć dziedzina ta fascynowała ją już od czasów dzieciństwa. Wcześniej przez wiele lat Dorota Goldpoint pracowała jako terapeutka psychoanalityczna, zajmowała się również wychowywaniem dzieci. Zapewnia, że był to bardzo ważny okres w jej życiu, mogła bowiem poświęcać swój czas dzieciom i pomagać innym ludziom.
Cały czas czułam jednak, że moja kreatywna część, kreatywna dusza, cały czas się domaga spełnienia i mimo że tam było to bardzo ważne dla mnie zajęcie, moja praca, to jednak teraz mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwa, że robię to, co kochałam od dziecka – mówi projektantka.
Podkreśla, że doświadczenia wielu kobiet pokazują, jak duże zmiany w ich życiu przyniósł dojrzały wiek. Jest to moment, w którym dzieci rozpoczynają samodzielne życie, kobiety tracą zaś cel i doświadczają tzw. syndromu pustego gniazda. Zdaniem Doroty Goldpoint to dobry czas, by inwestować w siebie, także pod względem zawodowym.
Projektantka zauważa jednak, że w polskim społeczeństwie brakuje wsparcia dla dojrzałych kobiet. Zazwyczaj ograniczone jest ono do niewielkich, zamkniętych grup. Chęć dotarcia do wszystkich Polek sprawiła, że powstał pomysł na kampanię The Power of Inner Energy, do której zaprosiła takie gwiazdy, jak Anna Dereszowska czy Anna Korcz. Celem akcji jest przekonanie dojrzałych pań, że choć nie mogą się pochwalić tak pięknym ciałem jak wcześniej, wciąż mają wiele do zaoferowania.
Mają przede wszystkim ogrom doświadczeń, poczucie własnej wartości, poczucie przeżytych chwil, ważnych, i tych trudnych, i tych radosnych, mają za sobą doświadczenia matki, kochanki, żony, przyjaciółki, siostry, to są wszystko ogromnie cenne doświadczenia, którymi te kobiety mogłyby się dzielić z innymi, mogłyby być ogromnym wsparciem, ale dla nich nie ma oferty na rynku – mówi Dorota Goldpoint.
Projektantka twierdzi, że uwielbia kontakt z kobietami – ze swoimi klientkami utrzymuje bliskie relacje, oparte na kreatywności i pasji do tworzenia. To jedna z największych radości w jej życiu. Do działania napędza ją także własna pasja, mimo że tak późno odkryta.
Uważam, że świat jest naprawdę piękny, ponieważ możemy robić twórcze rzeczy. Myślę, że mam ADHD twórcze, dlatego jak kończę jeden projekt, od razu wymyślam kolejny i to daje mi ogromną energię, właśnie ta miłość do ludzi, do kobiet – mówi projektantka.

źródło: Newseria

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.