Portal stworzony przez kobiety dla kobiet i o kobietach w biznesie. Piszemy o tym, co innowacyjne w dziedzinach, które nam towarzyszą w codziennym życiu.

Jak skuteczniej działać w biznesie? Personal Code

Personal Code.  Jak budować lepszą jakość wokół siebie i skuteczniej działać w biznesie?

Mamy wpływ na to jaki zestaw informacji będziemy wysyłać do świata zewnętrznego – nasz kod osobisty (personal code). To kompleksowe spojrzenie odwołujące się do naszej multisensoryczności w dynamicznie zmieniających się świecie. Wiemy już z licznych badań jak ogromną rolę odgrywają emocje oraz procesy nieświadome, intuicja. Emocje
i wiarygodność to klucz, a drogą do wywoływania i odczuwania emocji są nasze zmysły. Kod osobisty zakłada równoległe komunikowanie go w świecie realnym i wirtualnym (spójność i efektywność
).

 

Za nami pierwsze spotkanie dotyczące holistycznego budowania marki osobistej, które odbyło się 3 sierpnia przy Mysiej 3 w Warszawie. Spotkanie otworzyła psycholog
i marketer Agnieszka Plencler, która zaprezentowała założenia Personal Code.

Pani Agnieszko, co to jest i co oznacza Personal Code?  

AP: Personal Code to holistyczne spojrzenie na proces budowania marki osobistej, który gwarantuje spójność i wiarygodność. Celem jest osiąganie wyznaczonych celów
i czerpanie więcej radości z życia. W świecie nadmiaru informacji i szumu komunikacyjnego chodzi o wysyłanie swojego unikalnego kodu (wartości, aspiracje), który jest łatwy do odczytania i skuteczny. To kompleksowe spojrzenie odwołujące się do naszej multisensoryczności w dynamicznie zmieniających się świecie. Personal Code to także wykorzystywanie możliwych kanałów komunikacji: realnych i wirtualnych, ponieważ mamy większy wpływ na rzeczywistość niż czasami nam się to wydaje. To 4 etapowy proces: od autorefleksji i definicji życiowego credo, analizy naszych mocnych i słabszych stron, wypracowanie naszego stylu oraz strategia budowania naszej szerokiej obecności
w sieci.

IW: Do kogo adresowany jest Personal Code?

AP: Dedykowany jest dla osób, które cenią sobie jakość w życiu i nie jest im obojętne.
Jak żyją? Jak się czują? Jak pracują i dlaczego tak pracują? A nawet to jak wyglądają?
Czyli wielowymiarowa i szeroko rozumiana jakość. Jakość relacji jakie mamy, ludzi jakimi się otaczamy. Tym czynnikiem porządkującym jest właśnie etap znalezienia odpowiedzi na pytania. Dlaczego żyje tak jak żyje? Czy robię to co robię? Bo jak sobie uświadomimy tą naszą wartość nadrzędną i ją wdrożymy, to naturalnie pewne rzeczy się porządkują. Zauważamy także, że odpowiedni ludzie zaczynają nam pasować. A z kolei uświadamiamy sobie, że z innymi nam nie po drodze chociażby ze względu na różnice wartości czy potrzeb, czy sposób patrzenia na świat. Tak naprawdę istotne jest też to, że Personal Code na tym poziomie budowania marki osobistej dotyczy tez osób, które już maja pewne doświadczenie i wiedzę, są na pewnym etapie zawodowym.

Elementem Personal Code jest wygląd, tak zwana wisienka na torcie w tym całym procesie. Każdy i na poszczególnym etapie życia powinien na to zwrócić szczególną uwagę. żeby lepiej się czuć samemu ze sobą, lepiej się prezentować i mieć większą frajdę
z codzienności. No ale budowanie marki osobistej, czyli pokazywanie swojej eksperckości, musi zawierać ten odpowiedni czynnik, czyli już tym ekspertem czy też specjalistą w danej dziedzinie powinniśmy być. Tym, też różni się to od kreowania wizerunku czy kreowania marek dlatego, że personal code bazuje na budowaniu tego co mamy, na jak najlepszym wydobyciu tej naszej wizji pokazania go a nie sztucznym przerabianiu kogoś czy wkładaniu do szuflady, w której się on nie widzi czy to nie jest coś w stylu żebyś skutecznie działał w biznesie, musisz być ubrany tak i tak, musisz się uśmiechać wtedy
i wtedy, musisz się interesować tym i tym, i oczywiście dobrze by było, żebyś potrafił wymienić to i to.

IW: Czy Personal Code adresowany jest głównie do kobiet czy też do mężczyzn?  

AP: Personal Code jest adresowany do wszystkich, bez względu na płeć, zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Tą wartością scalającą jest jakość. Nie jest to też żaden ruch czy platforma feministyczna wręcz przeciwnie. Mogą pojawiać się spotkania profilowane, ale tylko ze względu na tematykę. Są pewne tematy związane jedynie z kobiecymi elementami funkcjonowania, które dla mężczyzn mogą być mniej atrakcyjne i odwrotnie. Natomiast zdecydowanie są one i dla kobiet, i dla mężczyzn.

IW: Co zyskujemy uczestnicząc w spotkaniach, dotyczących Personal Code – budowania marki osobistej?

AP: Widzę dwa nadrzędne cele wypracowywania i komunikowania kodu osobistego:

  1. czerpanie większej satysfakcji z życia (odnajdujemy/ nazywamy nasza główną motywację życiową i maksymalizujemy kierowanie się nią zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym; nie rozdrabniamy się i łatwiej budujemy hierarchię ważności naszych działań)
  2. efektywność biznesowa naszych działań (potrafimy pokazać naszą wartość
    i wyróżnić się na rynku- budujemy swoją markę osobistą: zwiększamy widoczność
    i zasięg naszych działań)

To nie jest tylko idea dla rozwoju osobistego, ale przede wszystkim ten rozwój osobisty ma nam przynieść wymierne korzyści biznesowe i realizacje celów oraz marzeń, jakie sobie wyznaczamy.

 prezentacja

Wkrótce kolejne spotkanie, które odbędzie się 7 września 2018 r., w studio Art& Passion
w Warszawie, https://studioartpassion.pl/ o szczegółach będziemy informowali na naszej stronie.

Autorką zdjęć jest Ewa Rykowska, uchwycone.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.